27 september 2012, 14:46 Kaleidoscope views 7384

O cometă recent descoperită va eclipsa în 2013 Luna

Foto: tainy.net

O cometă recent descoperită ar putea face spectacol pe cer anul viitor, cînd va fi atît de strălucitoare încît va putea fi văzută chiar şi în timpul zilei.

Cercetătorii ruşi Vitali Nevski şi Artyom Novichonok au anunţat luni descoperirea cometei, denumită Comet ISON, care a fost detectată în fotografiile realizată cu trei zile înainte, folosind un telescop de la International Scientific Optical Network (ISON), Rusia, anunță compulenta.ru.

Cînd a fost văzută, Cometa ISON se afla la un miliard de kilometri faţă de Terra şi la 939 million km faţă de Soare, în constelaţia Racului. Strălucea la o magnitudine de 18,8 ( pe scara folosită de astronomi pentru a măsura strălucirea obiectelor spaţiale cu cît este mai mic numărul, cu atît mai strălucitor este obiectul). Cometa este circa 100.000 de ori mai slabă ca intensitate luminoasă decît cea mai slabă stea care poate fi văzută cu ochiul liber.

Însă, pe 28 noiembrie 2013, cometa va ajunge la periheliu (adică cel mai aproape de Soare) şi s-ar putea transforma într-un obiect extrem de luminos, care ar putea fi văzut pentru puţin timp chiar şi pe cerul zilei.

Astronomii sînt încîntaţi mai ales de orbita cometei, care seamănă extrem de mult cu cea a "Marii Comete din 1680", care a făcut un spectacol superb pe cer. A fost văzută în timpul zilei şi a lăsat în urma ei o coadă lungă, extrem de luminoasă, care a făcut un arc minunat pe cer. Faptul că orbitele sunt atît de asemănătoare ar putea însemna că Cometa ISON şi Marea Cometă din 1680 ar putea fi înrudite sau ar putea fi chiar aceeaşi cometă.

Cometa va putea fi văzută începînd din luna octombrie 2013, însă zilele dinainte de 28 noiembrie 2013 vor fi cele mai interesante, întrucît va deveni extrem de luminoasă. Ea va mai putea fi văzută şi în decembrie 2013.

Comments

3 characters or more, Latin letters only

Anti-SPAM code:

Settlements of Moldova
1910

Sagaidac este un sat din cadrul comunei Bălţata, raionul Criuleni. Satul este situat la o distanţă de 23 km de oraşul Criuleni şi la 31 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 370 de oameni. Satul Sagaidac a fost întemeiat în anul 1910.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.