10 august 2012, 15:10 Moldovan reality views 10036
10 august 2012, 15:10 Moldovan reality views 10036

Autobuze școlare defecte la un preț dublu

Autobuzele școlare au fost cumpărate la un preț dublu față de cel de la producător. Astfel, pentru un autobuz produs la Uzina din Zaporojie, Ucraina, s-a plătit aproape un milion de lei, în timp ce prețurile afișate pe saitul distribuitorului ucrainean sînt de două ori mai mici, relatează protv.md. Ministerul Educației susține că autobuzele sînt mai scumpe pentru că au fost făcute la comandă. Cu toate acestea, unele dintre ele deja s-au defectat.

Pentru cele 109 autobuze șolare procurate din 2010 și pînă acum, Guvernul a plătit peste 95 de milioane de lei. Astfel, pentru un autobuz de marca ZAZ I-VAN A 07, cu motorul Euro-3, dealerul din Moldova a primit aproximativ 60 de mii de euro.

Pe site-ul distribuitorului din Ucraina însă, prețul indicat pentru un autobuz similar este de două ori mai mic – în jur de 30 de mii de euro. Reprezentanții dealerului din Moldova motivează prețul prin faptul că autobuzele sînt dotate cu centuri de siguranță, încălzire autonomă și geamuri fumurii.

Pentru comparație, un microbuz Volkswagen Crafter, cu 21 de locuri, tot cu centuri de siguranță și aer condiționat, costă la fel, aproximativ 60 de mii de euro. În schimb, un Mercedes Sprinter, cu tot atîtea locuri și motor Euro-3 ajunge pînă la 50 de mii de euro. Întrebate de ce a fost ales anume ZAZ I-VAN, autoritățile au o explicație.

Chiar dacă au costat o avere, pînă acum mai multe autobuze școlare s-au defectat. În cadrul reformei începute în 2010, Ministerul Educației a închis în jur de 60 de instituții mici din sate, iar copiii sînt transportați cu autobuzele la școlile de circumscripție.

Keywords:

preţ , scoala , educatie

Comments

 (2)
  • #2 MLDV Reply Quote selected
    Статья заказная. В ней сравнивают обычные автобусы малого класса со специализированным школьным автобусом среднего класса. Видно что писака дилетант и в автобусах не рубит. Специализированные школьные автобусы, в той же Украине, на много дороже чем серийные городские автобусы. Это объясняется многими факторами гарантирующими безопасность перевозки школьников, а это - специальный удлиненный кузов, сидения для детей с ремнями безопасности и креплениями для портфелей, ограничитель скорости, тахограф, противозажимные механизмы дверей и прочее. Все школьные автобусы изготавливаются по ГОСТу, которому даже Мерсы и Фольцы не соответствуют. Кстати, таких автобусов как в Молдове даже в Украине не встретишь. Это действительно спецзаказ для Молдовы.
  • #1 victor Reply Quote selected
    Situatia respectiva se repeta cu toate achizitiile care se fac in moldova, cineva pe aceasta baza se imbogateste serios, nefacind nimic
 
*
3 characters or more, Latin letters only

*
Anti-SPAM code:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Settlements of Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1925
Populația:
549 locuitori

Regina Maria este un sat şi comună din raionul Soroca. Din componenţa comunei fac parte localităţile Lugovoe și Regina Maria. Localitatea se află la distanța de 17 km de orașul Soroca și la 169 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 549 de oameni. Satul Regina Maria a fost înființat în anul 1925.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.