Go to section: Nature and tourism
06 november 2012, 10:00 Nature and tourism views 8944

Oamenii de știință: pe Pămînt a început un "salt energetic global"

Foto: 2012over.ru

În urma cutremurului din Italia, pămîntul s-a cutremurat în Chile cu magnitudinea de 5,8 grade, şi Siberia – 5,9 grade. Oamenii de știință spun că Pămîntul a intrat într-o fază activă a cataclismelor, iar Galaxia noastră face "un salt energetic global".

Preşedintele Comitetului Internaţional privind schimbările geologice şi de mediul globale  GEOCHANGE Elchin Khalilov susţine că lumea a intrat într-o fază activă de dezastre naturale, care va dura pînă în 2015. Apoi, Terra se va liniști , dar se va accelera încălzirea globală, ceea ce va duce la inundarea unor zone vaste. Toate acestea sînt consecinţele de " saltului energetic global " pe planeta noastră, care a început în 1998 şi va dura pînă aproximativ în 2026.

Comitetul Internațional GEOCHANGE este o organizaţie care reunește aproximativ 300 de oameni de știință din 95 de ţări din întreaga lume. Membrii săi sînt preocupaţi de procesele geofizice de pe Pămînt, în special de comportamentul cîmpului magnetic al Pămîntului. Faptul că polii magnetici ai planetei noastre sînt într-o derivă constantă, iar traiectoria de mişcare a acestora în ultimii ani îi determină pe oamenii de ştiinţă să prezică schimbarea polilor magnetici.

Specialiștii NASA nu văd nimic periculos în aceasta şi reduc totul la probabilitatea apariţiei "aurorei boreale" în întreaga lume. În opinia lor, studiile paleontologice nu indică la o schimbare bruscă de floră şi faună pe Pămînt în timpul schimbării polilor magnetici. Dar oamenii de știință iau în calcul şi cel mai rău scenariu: căderea intensităţii cîmpului magnetic şi apariţia, în unele regiuni ale magnetosfera a unor "breșe", va duce la  penetrarea unor fluxuri mari ale materiei cosmice şi de particule cu energie înaltă. Acest lucru va afecta nu numai circulaţia atmosferică şi schimbările climatice, dar, de asemenea, starea fiziologică a oamenilor, animalelor şi plantelor.

- După anul 2016 aspectul geologic al planetei noastre se va schimba - probabil vor dispărea o serie de insule mari, se va schimba linia de coastă a continentelor, vor fi inundate zone mari, nivelul cărora este mai jos decît  nivelul mării - avertizează Elchin Khalilov. Astfel, guvernele şi populaţia din diferite ţări ar trebui să-şi unească forţele pentru a face față riscului crescut de pericole – cutremure, inundaţii, tsunami, erupţii vulcanice, tornade ...

Comments

3 characters or more, Latin letters only

Anti-SPAM code:

Settlements of Moldova

Unteni este un sat din cadrul comunei Horeşti, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 23 km de orașul Fălești și la 149 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 167 de oameni. Satul Unteni a fost menționat documentar în anul 1583.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.