05 octombrie 2017, 14:30 Caleidoscop views 20617

Bacteria care produce aur

Foto: infoniac.ru

Doi cercetători din cadrul Michigan State University au descoperit o bacterie care produce aur de 24 de karate cînd se hrăneşte cu o substanţă chimică foarte toxică care se găseşte în natură, scrie siteul Gizmodo.com.

Kazem Kashefi, profesor asistent de microbiologie şi genetică moleculară, şi Adam Brown, profesor asociat al universităţii americane Michigan, au realizat o demonstraţie în laboratorul lor care i-ar putea face miliardari.

Potrivit lui Kashefi, procesul constă în transformarea unei materii care nu are nicio valoare în metal preţios.

Mica fabrică de aur a celor doi savanţi, numită de ei "The Great Work of the Metal Lover" ("Marea realizare a iubitorului de Metal" ), adăposteşte bacteria "Cupriavidus metallidurans" care transformă clorura de aur, un lichid foarte toxic care se găseşte în natură, în aur.

Bacteria este incredibil de rezistentă la acest element chimic. Aceasta consumă clorura de aur într-o săptămînă şi lasă în urmă aurul curat. Cercetătorii sunt de părere că acesta este procesul care are loc în natură din care rezultă metalul preţios.

Se pare că cei doi au descoperit elementele magice care dezleagă un mister care a fascinat omenirea de cînd s-a descoperit acest metal apreciat din toate timpurile.

aur , bacterie

1922

Inculeţ este un sat din cadrul comunei Zorile, raionul Orhei. Localitatea se află la distanța de 12 km de oraşul Orhei şi la 58 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 175 de oameni. Satul Inculeț a fost întemeiat în anul 1922.