|
În Chişinău problema parcării pe trotuare se acutizează
Majoritatea trotuarelor din oraşul Chişinău sunt zilnic transformare în locuri de parcare, acestea devenind impracticabile pentru trecători. Managementul necorespunzător al parcărilor stradale afectează calitatea vieţii din oraş. Nu există semne de circulaţie rutieră referitor la modalitatea de parcare pe partea laterală a străzilor. Concluziile au fost formulate de către Stanislav Ghileţchi, expertul Institutului de Politici şi Reforme Europene, marţi seara, 26 septembrie în cadrul unor audieri publice pe marginea unui proiect privind lipsa spaţiului public pentru pietoni.
Stanislav Ghileţchi spune că proiectul, care prevede inclusiv recomandări, a fost elaborat în urma unui chestionar la care au participat aproape 200 de locuitori ai capitalei. Potrivit lui Stanislav Ghileţchi, chişinăuienii constată faptul că spaţiul public este aglomerat de maşini, din cauza lipsei semnalizării prin marcaj rutier şi a semnelor de circulaţie rutieră referitor la modalitatea de parcare recomandată de către autorităţi. „De regulă, modalitatea de parcare este lăsată la discreţia şoferilor care deseori încalcă marcajul care nu le permite să parcheze pe acea parte a străzi", a declarat Stanislav Ghileţchi.
Printre propunerile privind recuperarea trotuarelor pentru pietoni, potrivit lui Stanislav Ghileţchi, se numără marcarea şi semnalizarea corespunzătoare a locurilor de parcare, instalarea barierelor fizice şi trecerea treptată la parcarea paralelă. Potrivit expertului, este nevoie să fie revizuite indicatoarele rutiere care sunt instalate în Chişinău referitor la parcarea autoturismelor, iar autorităţile să decidă modul exact de parcare. Expertul mai susţine că sunt lipsă marcajele rutiere care reglementează spaţiile de parcare pe partea laterală a străzilor.
În opinia lui Stanislav Ghileţchi, instalarea barierelor metalice ar fi cea mai eficientă modalitate de a disciplina şoferii şi a interzice parcarea pe trotuare. „Pe lîngă faptul că în Chişinău nu se ajung locuri de parcare, spaţiul de pe carosabil nu este utilizat eficient de către conducătorii auto. Şoferii nu ştiu unde şi cum să parcheze, odată ce unul şi-a parcat maşini neregulamentar, alţii îl urmează", a conchis expertul.
Elaborarea proiectului are drept scop de a ajuta autoritățile publice locale în găsirea soluțiilor privind recuperarea trotuarelor pentru pietoni. Documentul va ajunge pe masa Consiliului municipal Chişinău.
Sursa:
- Haosul de pe Aeroportul Chișinău: Poliția de frontieră vine cu o reacție la nemulțumirea oamenilor
- Persoanele născute în Moldova, avînd cetățenia altor state, pot cere recunoașterea cetățeniei moldov…
- Un nou concert grandios al naistului Constantin Moscovici și Crazy Orchestra
- PROmaraton: Împreună alergăm, împreună salvăm vieți
- Moldova marchează zece ani de liberalizare a regimului de vize
- Un moldovean a decedat în SUA după ce a fost electrocutat de polițiști. Precizările MAE
- El a fost primul opozant al sistemului
- Cum este bună viața la țară?
- Minunatele băuturi te vor ajuta să lupți împotriva kilogramelor în plus, a umflăturilor și a celulit…
- În Austria există un loc uimitor de frumos - Lacul Verde (+ Foto)
- Cu o Luminată și Binecuvântată Sărbătoare a Paștelui, Ortodocșilor!
- Un nou concert grandios al naistului Constantin Moscovici și Crazy Orchestra
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1775
- Populația:
- 879 locuitori
Albina este un sat şi comună din raionul Cimişlia. Din componenţa comunei fac parte localităţile Mereni, Albina și Fetiţa. Localitatea se află la distanța de 25 km de orașul Cimișlia și la 55 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 879 de oameni. Satul Albina a fost menționat documentar în anul 1775.
Comentarii
(0)