07 august 2023, 11:00 Realitatea moldovenească views 1163
Constantin Vozian justifică majorarea tarifului la parcarea Aeroportului Internațional Chișinău
07 august 2023, 11:00 Realitatea moldovenească views 1163

Constantin Vozian justifică majorarea tarifului la parcarea Aeroportului Internațional Chișinău

După ce presa a relatat despre majorarea tarifelor pentru parcarea Aeroportului Internațional Chișinău, administratorul Aeroportului Internațional Chișinău, Constantin Vozian, a oferit explicații în acest sens.

Portalul Noi.md redă integral mesajul său.

În contextul valului de critici în spațiul public privind prețul parcării auto din Aeroportul Internațional Chișinău vin cu argumentele și clarificătile de rigoare.

1. În ultimii 30 de ani, veniturile aeroportului erau alcătuite după cum urmează 90-92% - tarife aeroportuare, și doar 8-10% venituri non-aeroportuare - parcare, Terminal VIP, locațiune, etc..

Evident că cu o astfel de pondere a veniturilor din taxe aeroportuare, scăderea acestora, pentru a crea aeroportul atractiv pentru companii low-cost devine imposibil.

Amintesc că din 1 iulie 2023 taxa de modernizare a fost redusă cu 50%, din 01.01.2024, taxa de modernizare va fi exclusă total, iar pe ultima fază de promovare este Incentive Policy care va crea posibilitatea de a avea reduceri chiar și de la taxele micșorate, de încă 50 %.

Creăm condiții pentru low-cost. De asta are nevoie societatea și economia națională.

2. Media Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA) arată că în aeroporturile eficiente, coraportul între veniturile aeroportuare și cele non-aeroportuare este 75%/25%.

Cum este posibil acest lucru? Simplu - tarife aeroportuare joase (pentru a favoriza low-costeri) și parcare scumpă, cafea scumpă, locațiuni de spații în terminal scumpe, apă potabilă scumpă și tot ce este în afară de zbor este scump.

Apropo, în premieră, în aeroport pe timpul caniculei se dă apă gratis.
Că sa putem asigura modernizarea aeroportului, reducerea taxelor aeroportuare și asigurarea activității aeroportului avem nevoie de venituri. Pe care le colectăm și modernizăm aeroportul.

3. Despre modernizare - după mai bine de 20 de ani, am lansat deja licitații pe un șir de echipamente de securitate, pentru a asigura conformitatea la cele mai înalte standarde de securitate - valoarea totală a investițiilor - circa 2.5 mln euro. Repet - cu taxa de modernizare redusă la 50%.

Mai mult, inlocuim UAZ-urile, ZIl-urile și alte mijloace de transport ale aeroportului cu echipamente și autospeciale moderne.

Achiziționam mașini de pompieri, ambulanța, renovam statia de pompieri ca sa avem un aeroport cu care să ne putem mîndri.

4. De cînd statul a preluat administrarea aeroportului, salariile personalului au fost majorate. Anuale și lunare. Și vor continua să crească iar personalul după ani lungi de stagnare a început să fie instruit peste hotare, în centre de instruire prestigioase.
Binevoitorii aeroportului vehiculează cu falsuri că din cauza modificărilor legislației privind salarizarea și reducerea coeficientului pentru personalul aeroportuar ( de la 1.5 la 1,2) salariile urmează să scadă. FALS - salariile vor fi menținute, datorită ajustărilor cuantumului adaosurilor de eficacitate. Lumea va primi salariile promise.

Nu sîntem atît de bogați, ca sa ne permitem să avem salariați prost plătiți și menținuți în izolare de studii. La nivel internațional, în personalul din aviație se investește mult în instruire, iar acesta abordare deja este o normă și în Aeroportul Internațional Chișinău.

5. Am moștenit un echipament la parcare care datorita uzurii sale este aproape deja nefuncțional. Înlocuirea întregului sistem poate costa chiar și 300.000 euro.

6. Dau asigurări că Serviciul Marketing al Aeroportului Internațional Chișinău va veni cu o analiză amplă a activității parcării, prețului comparativ cu alte locații din Chișinău și neapărat cu alte aeroporturi din Capitale la nivel internațional, pentru a justifica acest preț și mai mult, faptul că și acest este unul insuficient, dacă revenim la strategia de a diminua dependenta de tarifele aeroportuare.

7. Marți avem o primă ședință cu autoritățile de resort pentru a iniția revizuirea circulației rutiere în fața Terminalului aeroportului. Să nu mai avem taximetriști ce fac abuz, și particulari ce parchează neregulamentar. Un pic de timp, și va fi implementat un sistem de acces civilizat. sînt lucrări de proiectare, achiziții și proceduri ce trebuie respectate.

În final, menționez că rodul activității noastre deja este resimțit - din septembrie și octombrie + 2 companii aeriene pe piața.

Urmează licitația spatiilor din Temrinal, prin licitație publică și total transparenta. Și da, metrul patrat va fi foarte scump, așa ca în toate aeroporturile internationale din lume. Repet - pentru a scădea în continuare tarifele aeroportuare și a favoriza companiile aeriene low-cost și pentru a valorifica potențialul non-aeroportuar al Aeroportului - parcare, spații de locațiune, Terminal Express, etc..

Dau asigurări - aceasta este unica practică internațională, profesionistă, care urmează să crească atractivitatea aeroportului pentru companii avia. Pe care toți ni le dorim - cetățenii, sfera afacerilor și nu în ultimul rînd aeroportul.

sînt deschis să argumentez fiecare acțiune ce ține de activitatea aeroportului. Lucrăm onest și transparent, pentru că altfel nu avem șanse.

Sursa: noi.md

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1429
Populația:
1786 locuitori

Pîrjolteni este un sat şi comună din raionul Călăraşi. Pîrjolteni este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 13 km de orașul Călărași și la 61 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1786 de oameni. Satul Pîrjolteni a fost menționat documentar în anul 1429.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.