27 october 2014, 10:32 Kaleidoscope views 10332

Oamenii de știință au stabilit cum atmosfera de pe Marte s-a transformat în piatră

Foto: informing.ru

Oamenii de știință britanici de la Universitatea din Glasgow prin studierea meteoriților căzuți pe Pămînt de pe Marte, au stabilit care procese chimice au transformat atmosfera Planetei Roșii în piatră. Concluziile studiului au fost publicate în revista Nature Communications.

Grupul condus de profesorul Tim Tomkinson, împreună cu colegii de la Muzeul de Istorie Naturală din Londra, au studiat cu atenție meteoritul "Lafayette". Această bucată de piatră cîntărind 800 g a fost găsită în 1931 în Statele Unite. Cercetătorii cred că acum 11 milioane de ani, el a fost aruncat de pe suprafața marțiană în spațiu după căderea unui mare asteroid.

Studiind compoziția minerală a meteoritului, atenția cercetătorilor a fost atrasă de mineralul siderit, iar analiza structurii cristalelor lui a arătat că acestea s-au format în procesul de carbonizare (transformarea olivinei în siderit prin absorbția dioxidului de carbon). Astfel, pentru prima dată, s-a reușit să se găsească dovezi directe ale acestei reacții pe Marte.

Notăm că în trecutul îndepărtat, Marte a avut o atmosferă densă, care era compusă în principal din dioxid de carbon. Acesta asigura un efect de seră puternic și o climă caldă, umedă. Autorii studiului sugerează că carbonizarea a absorbit majoritatea CO2, care în final a transformat Marte într-o planetă rece și uscată.

Sursainforming.ru

Comments

3 characters or more, Latin letters only

Anti-SPAM code:

Settlements of Moldova

Tîrgul-Vertiujeni este un sat şi comună din raionul Floreşti. Tîrgul-Vertiujeni este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 33 km de orașul Florești și la 143 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1079 de oameni. Satul Tîrgul-Vertiujeni a fost menționat documentar în anul 1846.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.