04 octombrie 2020, 11:30 Caleidoscop views 19221
04 octombrie 2020, 11:30 Caleidoscop views 19221

Cheia succesului în afaceri. Sfaturi de la magnatul Richard Branson

Britanicul Richard Branson, cel care a pus bazele casei de discuri Virgin şi companiei aviatice Virgin Atlantic Airways, prezintă cîteva secrete ale succesului în afaceri în cartea sa, “Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School”.

Cîteva dintre aceste sfaturi sunt redate de Business Insider în ediţia electronică:

Nu face nimic din ceea ce nu îţi face plăcere. Aceasta este prima recomandare pe care le-o face Branson celor care vor să aibă succes în afaceri.

Fă-te remarcat. “Asigură-te că apari pe prima pagină a ziarelor, nu în rubrica neagră. Trebuie să ieşi în faţă şi să ştii să te vinzi”, consideră magnatul britanic.

Alege înţelept numele mărcii. În viziunea lui Branson, atunci cînd botezi un brand trebuie să te gîndeşti cum poţi beneficia de pe urma lui. În cazul său, "Virgin” sugerează plusvaloare, servicii mai bune şi prospeţime.

Nu poţi conduce o afacere fără să îţi asumi nişte riscuri. Orice investiţie presupune nişte riscuri, aşadar trebuie să fii pregătit şi de un potenţial eşec, consideră Branson.

Prima impresie reprezintă totul. La fel şi a doua. Prima impresie este cea care îl determină pe client să te aleagă şi a doua oară. În cazul lui Branson, clienţii care apelează la Virgin Airways şi a doua oară o fac pentru că a-şi recupera un bagaj sau pentru a li se rezolva o solicitare. Deci, şi a doua impresie trebuie să fie la fel de bună.

Perfecţiunea este de neatins. "Este periculos să faci oamenii să creadă că au făcut ceva perfect", consideră magnatul, motiv pentru care nu i-a spus niciodată nimănui că a făcut ceva perfect.

Clientul are de cele mai multe ori dreptate. Clientul are tot timpul dreptate... atunci cînd nu greşeşte. "Nu trebuie să construieşti o afacere fără să te gîndeşti că va trebui să-l satisfaci pe client", se mai arată în cartea lui Branson.

Defineşte-ţi marca. Atunci cînd vine vorba de definirea mărcii, Branson nu le recomadă oamenilor să facă ceea ce a făcut el cu brand-ul "Virgin", deoarece acesta activează în mai multe domenii. Cel mai important, în viziunea sa, este să promiţi mai puţin şi să realizezi mai mult decît ai promis.

Explorează teritorii noi. Afaceristul britanic compară această experienţă cu marile descoperiri ştiinţifice sau geografice. Explorează teritorii restrînse, care pot genera idei creative şi inovaţii.

Nu toti s-au născut pentru a fi CEO. Managerul unei companii trebuie să fie omul care "scoate ceea ce este cel mai bun la angajaţii săi". Nu tuturor le reuşeşte asta, iar acest lucru este unul bun.

Cuvinte cheie:

sfat , munca , business

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1456
Populația:
9334 locuitori

Chiţcani este un sat şi comună din raionul Căuşeni. Din componenţa comunei fac parte localităţile: Mereneşti, Chiţcani și Zahorna. Localitatea se află la distanța de 36 km de orașul Căușeni și la 77 km de Chișinău. Populaţia satului Chiţcani alcătuia 9334 de locuitori în anul 1989. Satul Chiţcani a fost menționat documentar în anul 1456.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.