08 august 2023, 12:00 Realitatea moldovenească views 1672
Aproape toate trenurile şi vagoanele, pe care le are Moldova, sînt cu termenul de exploatare depășit
08 august 2023, 12:00 Realitatea moldovenească views 1672

Aproape toate trenurile şi vagoanele, pe care le are Moldova, sînt cu termenul de exploatare depășit

Aproape toate trenurile şi vagoanele pe care le are în dotare Republica Moldova au termenul de exploatare depăşit. O bună parte trebuia să ajungă de mult la fier uzat, însă angajaţii Întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM) fac apropoape imposibilul şi reuşesc să le menţină funcţionale.

Moldova are 56 de locomotive. 12 au fost cumpărate, acum cîţiva ani, din Kazakhstan. Celelalte sînt cu termenul de exploatare depăşit. Potrivit responsabililor de la CFM, ar fi nevoie de încă aproximativ 12 locomotive noi de manevră pentru a putea face faţă cererii de transportare a mărfurilor.

Calea Ferată din Moldova mai deţine aproape 4 mii 500 de vagoane marfare. Peste 2500 mai sînt exploatate. Restul se află în reparaţie sau în testare tehnică.

Dintre acestea, aproximativ 1200 sînt vagoane simple, peste 700- destinate transportării cerealelor şi în jur de 650 vagoane universale. Alte 23 sînt pentru transportarea pasagerilor. Majoritatea au termenul de exploatare depăşit, dar sînt funcţionale.

Flota feroviară a Republicii Moldova mai are cinci trenuri modernizate, cumpărate din România acum mai bine de un deceniu. Unul dintre acestea a ars şi poate fi reparat doar la uzina producătoare. Alte patru sînt pentru operarea curselor naţionale şi internaţionale. CFM mai are un tren vechi de pasageri, dar ar fi nevoie de încă vreo şase noi pentru cursele locale, notează Noi.md cu referire la tvrmoldova.

„Locomotivele Diesel au termenul de exploatare 20 de ani, iar trenurile, 25 de ani. Dacă ar fi să ne orientăm că ultimele vehicule le-am primit în anii 80, iată, se fac mai mult de 30 de ani. Ne străduim să le menţinem funcţionale”, spune Iurie Priguzaa, inginer principal, Depoul de locomotive Chişinău.

În depoul de locomotive, a fost adus şi trenul modernizat care circulă pe linia Chişinău-Iaşi. CFM are în dotare patru astfel de vehicule, care, periodic, trec inspecţia tehnică şi, în cat de necesitate, sînt reparate.

„La moment, nu putem spune că e o problemă stringentă şi nu ne isprăvim cu flota pe care o avem, dar normal, pentru a mări capacitatea de transportare şi pentru a asigura transportarea la timp, de a face faţă solicitărilor sezoniere existente, ar fi bine ca flota să se mărească”, afirmă Dmitri Prohnițchi, şef Serviciul comercial, Î.S. "Calea Ferată din Moldova".

Sursa: noi.md

Cuvinte cheie:

tren , termen , CFM

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Oraș
Prima atestare:
1927
Populația:
3296 locuitori

Vatra este un oraş din municipiul Chișinău, situat la la 7 km Nord de oraşul Chișinău. Suprafaţa construită a oraşului alcătuieşte circa 0.53 kilometri pătraţi, cu un perimetru de 4.06 km. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia constituie 3296 de locuitori. Hramul localităţii se serbează la 14 octombrie de Acoperamîntul Maicii Domnului.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.