Arată noutățile începînd cu...

eye 694 Vizualizări

Vocea Poporului: ”Fără o Cale Ferată puternică țară noastră nu se poate dezvolta”


Oamenii care s-au obișnuit să călătorească cu trenul spun că își doresc ca Calea Ferată a Moldovei să reintroducă rutele de pasageri spre destinațiile internaționale.

Foștii pasageri ai CFM se arată nemulțumiți de decizia conducerii întreprinderii de a scoate de pe linie cursele moldovenești spre Odesa și spune că fără transportul de pasageri feroviar o țară nu se poate dezvolta.

”Ideea domnului Tofilat de a închide serviciul de transport este o prostie. Pe mine mai mult mă miră dacă această ideea este susținută și de președintele țării, președintele Parlamentului și de Guvern. Eu cred că este o mare greșeală. Aș dori ca într-o bună zi, dacă o să ajung și eu să mă urc într-un tren de aici dar să fie făcută ca o excursie, să ajung și în Berlin și în Paris”, spune un bărbat.

În altă ordine de idei, un al pasager susține că călătoriile cu trenul sînt mult mai sigure.

”Întotdeauna am călătorit cu aceste trenuri în România, cred că ele sînt cele mai sigure mijloace de transport. Vedem în fiecare zi au loc accidente rutiere, pe cînd trenurile sînt mult mai sigure și sînt absolut necesare pentru țara noastră”.

Totodată potrivit oamenilor o țară care tinde spre dezvoltare nu poate crește fără o cale ferată puternică și bine dezvoltată.

”Cred că orice țară care tinde spre dezvoltare, tinde spre Uniunea Europeană, ea trebuie să aibă atît o cale terestră, cît și una aeriană și cînd spun terestră mă refer nu doar la rutiere și autobuze, care pentru mine este cîteodată chiar incomod și foarte scump. Eu nu pot călători de fiecare dată în București cu avionul care e mult mai scump decît cu trenul. Este foarte rușinos că unele persoane care conduc au anumit post, au așa părere, dacă nu este necesară calea feroviară, atunci nu e necesar nimic. Stăm inhibați la noi în țară și nu ieșim nicăieri”, spune o femeie.

”Dacă ați creat o întreprindere de stat, atunci fiți buni și îndepliniți funcțiile voastre. Ceea ce el spune că este sau nu convenabil să dezvoltăm transportul de pasageri pe cale ferată, este un total nonsens. În lumea asta sînt foarte multe lucruri neconvenabile, dar trenurile de pasageri reprezintă o condiție socială absolut necesară pentru existența unei țări”, spune un pasager.

Oamenii spun că trenurile noastre sînt mult mai bune decît cele din Ucraina, iată de ce, cer conducerii CFM să reia cursele spre Odesa.

”Nu înțelegem decizia lui, cu cine s-a consultat? A ascultat opinia publică, părereile călătorilor sau se iau în calcul doar deciziile de nivel înalt. Așteptăm să se implice și Ministerul Transporturilor în toată situația asta și să fie luată o decizie corectă și față de călători nu doar față de transportatorii de mărfuri. Eu am călătorit cu trenul în Ucraina și mereu le-am comparat și am spus mereu că trenurile noastre sînt mai bune decît trenurile din Ucraina”, spune o femeie.

Reamintim că recent, Oleg Tofilat, directorul general al întreprinderii de stat "Calea Ferată din Moldova" (CFM), a declarat că transportul de pasageri pentru întreprinderea pe care o conduce nu este o afacere, ci un lux, iar acum reluarea acestuia nu este o sarcină prioritară, deoarece veniturile de la el este extrem de scăzut.

Vorbind despre perspectivele lansării trenurilor pe distanțe lungi spre Moscova, Sankt Petersburg, București, Oleg Tofilat a menționat că problema este că Rusia nu a permis încă reluarea traficului de pasageri.

Potrivit acestuia, transportul internațional de pasageri nu aduce venituri semnificative.

Cuvinte cheie:

calea ferata , transport

Localităţile Moldovei şi diasporei

Gvozdova

Statut:
Sat
Prima atestare:
1607
Populația:
1141 locuitori

Gvozdova este un sat din cadrul comunei Gura Camencii, raionul Floreşti. Satul Gvozdova este situat la o distanță de 6 km de orașul Florești și la 123 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1141 de oameni. Prima atestare documentară a satului Gvozdova datează din 15 mai 1607.

Citeşte mai departe