Arată noutățile începînd cu...
Mergi spre compartimentul: Localitaţile Moldovei și diasporei

eye 300 Vizualizări

Ședința Parlamentului Republicii Moldova din 23 iunie 2022 (LIVE TEXT)


10:50 // Burduja: Care este cifra reală a cheluielilor a crizei refugiaților. Cînd preconizați să veniți cu un raport total?

Gavrilița: Există toate procedurile obișnuite prin care Guvernul publică executarea bugetului și toate datele sînt prezentate în conformitate cu regulile în vigoare.

Burduja: 1,4 miliarde care au fost alocate entru Energocom vor reveni în bugetul statului? Cît cetățeni va trebui să întoarcă?

Gavrilița: Să nu umblăm cu manipularea cetățenilor, este valoarea care rămîne într-o întreprindere de stat, care nu sau pierdut și acum Energocom are o anumită rezervă strategică care permită aprovizionarea cetățenilro timp de aproximativ o lună de vară.

Borosan: Au fost achiziționate 17 milioane de metri cubi, prețul a fost mai mic decît cel cu care am achiziționat în aprilie 2022. 24,5 milioane de metri cubi de gaze naturale au fost achiziționate în iunie la un preț foarte mic la un preț de peste 500 de dolari per mia de metri cubi.

Darovanaia: De ce guvernați țara nu în corespundere cu actele legislative, dar în baza stării de urgență? Vreau să vă atenționez că experții se pronunță că instituirea stării de urgență este un precedent extrem de periculos. Ne asigurați că nu se fac abuzuri acum pe starea de urgență?

Gavrilița: Nici eu nu mi-am închipuit că o să fie un așa război la hotar cu RM, cu așa consecințe. Ne rugăm cu toții zi de zi ca acest război să se termine. Vreau să vă spun că exact din aceste motive am inclus și ombuțmanul în componența comisiei. Guvernul, Parlamentul lucrează ca de obicei. CSE reglementează doar acele domenii unde este nevoie de derogări. De exemplu acele derogări prin care am permis refugiaților să intre în țară cu un set restrîns de docuemente.

10:44 // Natalia Gavrilița, despre creșterea cererilor pentru pașapoarte: A crescut numărul de solicitări pentru pașapoarte doar din cauza războiului din Ucraina.

10:26 // Prim-minstra RM este în Parlament și cere prelungirea stării de urgență.

10:22 // Ordinea de zi a fost votată de 59 de deputați.

10:18 // Caraman: BCS cere audierea Nataliei Gavriliță pentru mobilizarea fără precedent a întregului contingent de polițiști în timpul marșului LGBT.

BCS cer prezentarea unei dări de seamă privind cheltuielile suportate de Guvern în acest sens.

Propunerea nu a întrunit numărul necesar de voturi.

10:14 // Parlamentul urmează să adopte ordinea de zi.

Tauber: Oamenilor le este încălcată libertatea exprimării libere în public. P Șor solicită audierea în cadrul ședinței a ministrului MAI, Ana Revenco.

Propunerea nu a întrunit numărul necesar de voturi.

10:11 // Vasile Bolea: Întradevăr la ședința trecută și nu numai, atestăm unele discursuri de ură în adresa colegilor noștri. Domnul Igor Grosu a răspîndit injurii în special ne referim.

”Noi le spunem de fiecare dată că sînt fățarnici, că sînt mincinoși”

Considerăm că expresiile sînt injurii și este un discurs care instigă la ură. Astfel, apreciem acțiunile lui Grosu ca un atentat asupra libertății partidului. Pluralismul politic este o condiție indispensabilă a democrației. Nici un deputat nu are drepturi absolute și sînt somați să respecte regulile interne a parlamentului. Solicităm ca Igor Grosu să exprime scuze publice. Este o cerere prealabilă și solicităm să acționați caatare.

10:10 // BCS cere scuze publice pentru jignirea de către Perciun a colegilor din parlament, în caz contrar aceștia spun că vor merge în judecată.

10:10 // Grosu: Vă felicit pe toți cu această zi istorică, ziua suveranității și vă doresc ca viitorul mare proiect al țării să fie cel de integrare al RM în Uniunea Europeană.

10:05 // Ședința a început cu prezenta în sală a 90 de deputați.

Ședința Parlamentului Republicii Moldova din 23 iunie 2022

1.189Proiectul de lege pentru modificarea articolului 1 din Legea nr.7/2022 privind atragerea împrumutului de stat extern din partea Fondului Monetar Internațional prin intermediul mecanismului de finanțare extinsă (EFF)

2.190Proiectul de lege pentru modificarea articolului 1 din Legea nr.8/2022 privind atragerea împrumutului de stat extern din partea Fondului Monetar Internațional prin intermediul mecanismului extins de creditare (ECF)

3.221Proiectul de lege pentru ratificarea Amendamentului, prin schimb de scrisori, la Acordul de finanțare (a doua finanțare adițională) dintre Republica Moldova și Asociația Internațională pentru Dezvoltare (credit nr.5858-MD) în vederea realizării Proiectulu

4.222Proiectul de lege pentru ratificarea Amendamentului, prin schimb de scrisori, la Acordul de finanțare (a treia finanțare adițională) dintre Republica Moldova și Asociația Internațională pentru Dezvoltare (credit nr.6749-MD) în vederea realizării Proiectul

5.223Proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de grant dintre Republica Moldova și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) în calitate de Agenție de implementare pentru Fondul Global de Mediu (GEF) – (a patra finanțare adițională)

6.224Proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de finanțare dintre Republica Moldova și Asociația Internațională de Dezvoltare în vederea realizării Proiectului ”Securitatea aprovizionării cu apă și sanitație în Moldova”

7.225Proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de grant dintre Republica Moldova și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru realizarea asistenței tehnice ”Activități preparatorii aferente unui proiect privind locuințele sociale”

8.167Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.1420/2002 cu privire la filantropie și sponsorizare (art.1, 1`1, 2, ș.a.)

9.213Proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (Codul de procedură penală al Republicii Moldova – art.41, 52, 64, ș.a.; Legea nr.198/2007 cu privire la asistența juridică garantată de stat – art.19)

10.214Proiectul de hotărîre pentru aprobarea Raportului privind executarea bugetului de stat pe anul 2021

11.215Proiectul de hotărîre pentru aprobarea Raportului privind executarea bugetului asigurărilor sociale de stat în anul 2021

12.216Proiectul de hotărîre pentru aprobarea Raportului privind executarea fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală în anul 2021

13.131Proiectul de lege pentru modificarea Legii privind Comisia Națională a Pieței Financiare nr.192/1998 (art.4, 5, 6, ș.a.)

14.177Proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (Legea nr.414/2006 cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule – art.8, 11, 12; Codul contravențional al Republicii Moldova nr.218/2008 – art.231;

15.138Proiectul de lege pentru modificarea Legii cu privire la fabricarea și circulația alcoolului etilic și a producției alcoolice nr.1100/2000 (art.1, 5)

16.135Proiectul de lege pentru modificarea articolului 20 din Legea ocrotirii sănătății nr.411/1995

17.1327Raport pentru anul 2021 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale

18.394Proiectul de lege pentru modificarea Codului penal al Republicii Moldova (art.126, 190)

19.250Proiectul de hotărîre privind prelungirea stării de urgență

20.173Proiectul de lege pentru modificarea anexei la Legea nr.668/1995 pentru aprobarea Listei unităților ale căror terenuri destinate agriculturii rămîn în proprietatea statului

21.ÎNTREBĂRI

-->

Localităţile Moldovei şi diasporei

Merenești

Statut:
Sat
Prima atestare:
1913
Populația:
450 locuitori

Merenești este un sat din cadrul comunei Chițcani, raionul Căuşeni. Localitatea se află la distanța de 30 km de orașul Căușeni și la 110 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 1989, populaţia satului constituia 450 de oameni. Satul Merenești a fost înființat în anul 1913.

Citeşte mai departe