Arată noutățile începînd cu...

eye 10084 Vizualizări

Alimente de toamnă care au puţine calorii

Foto: libertatea.ro

Odată cu venirea frigului sîntem tentaţi să consumăm mai multe alimente, care vor duce, automat, la îngrăşare. Specialiştii ne asigură că putem să evităm acumularea kilogramelor mîncînd anumite alimente de sezon care ajută la arderea caloriilor.

Nu este bine să te înfometezi cînd vrei să slăbeşti. Organismul îşi va lua revanşa pentru mesele peste care vei sări şi vei mînca mai mult apoi. Soluţia este să fii atent(ă) la ce mănînci. Iată ce ne recomandă nutriţioniştii să includem în dieta noastră zilnică.

Frunze de ţelină. Sînt foarte sărace în calorii, spre deosebire de partea albă, rădăcina. Două frunze de ţelină au doar 10 calorii (95% din greutatea lor fiind constituită din apă) şi foarte multe fibre.

Sfeclă roşie. Deşi conţine o cantitate mare de zahăr, sfecla este foarte săracă în calorii - doar 50 la o ceaşcă de sfeclă rasă. Combin-o cu alte legume şi vei avea un aliat de nădejde în lupta cu kilogramele.

Usturoi. Recent, oamenii de ştiinţă au descoperit un beneficiu mai puţin cunoscut al usturoiului - acela de a interveni asupra scăderii în greutate. Aşadar, nici o zi fără usturoi!

Broccoli. Este o legumă bogată în fibre şi nutrienţi, elemente esenţiale sănătăţii tale. În plus, este foarte săracă în calorii şi săţioasă.

Ciuperci. Gustoase şi hrănitoare, ciupercile sînt şi ele sărace în calorii (10 la 150 g), au foarte puţine grăsimi, multe fibre şi sînt bogate în potasiu, seleniu, riboflavină, acid folic, vitamina B6 şi zinc. Dacă vei consuma timp de două săptămîni ciuperci, vei slăbi vizibil.

Dovleac. Sărac în calorii, bogat în fibre, vitamine şi minerale, conţine şi mult betacaroten.

Porumb. Un ştiulete are doar 83 de calorii. În plus, este bogat în potasiu şi tiamină, fibre şi proteine. Este foarte săţios.

Varză. Un alt aliment bogat în fibre şi sărac în calorii (doar 20 de calorii la 150 g), care este şi foarte hrănitor.

Ardei iute. Dă gust şi aromă multor feluri de mîncare şi are extrem de puţine calorii. În plus, stimulează metabolismul, arzînd grăsimile şi prelungind senzaţia de saţietate.

Păstîrnac. Este o rădăcinoasă plină de savoare, dar săracă în calorii (doar 60 la 50 g). Induce senzaţia de saţietate foarte repede.

Cuvinte cheie:

sfat , alimentatie , sanatate

Localităţile Moldovei şi diasporei

Sămăşcani

Statut:
Sat
Prima atestare:
1604
Populația:
1502 locuitori

Sămăşcani este un sat şi comună din raionul Șoldăneşti. Sămăşcani este unicul sat din comuna cu acelaşi nume, situat la o distanță de 12 km de orașul Șoldănești și la 130 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1502 oameni. Satul Sămășcani a fost atestat documentar în anul 1604.

Citeşte mai departe