13 decembrie 2019, 01:30 Caleidoscop views 18039

De ce unii oameni au părul creţ?

Foto: fbcdn.net

În oarecare măsură, textura părului diferă de la persoană la persoană în funcţie de gene. Un studiu din 2009 a analizat genetica firelor de păr şi a concluzionat că în proporţie de 85-95 de procente structura părului este codificată de ADN. Dar cum se manifestă acest lucru la nivelul fiecărui fir de păr?

Cercetările au arătat că modul în care se curbează un fir de păr depinde de natura foliculului său. Atunci cînd un folicul este asimetric, firul de păr este oval şi tinde să se curbeze. Cîne foliculul este simetric, firul de păr va creşte cilindric rotund şi drept.

Părul creţ poate fi descris şi în funcţie de compoziţie şi structură. O echipă de cercetători francezi au demonstrat acest lucru cînd au utilizat un microscop electronic pentru a compara firele de păr drept cu cele de păr creţ. Primul tip de fir de păr, cel drept avea o structură simetrică şi o secţiune transversală circulară. Cel de-al doilea, în schimb, s-a dovedit a fi caracterizat de o distribuţie inegală a unui anumit tip de cheratină. Proteina, care împreună cu alte tipuri de cheratină serveşte ca principală componentă a părului, se acumulează aproape de marginea din interiorul unui fir de păr creţ, sub curbă.

Chiar dacă te naşti cu foliculi simetrici, există cîteva posibilităţi în care părul drept poate deveni ondulat. Oamenii de ştiinţă au descoperit că receptorul celular numit EGFR se aglomerează pe partea exterioară a rădăcinii foliculilor şi reglează creşterea părului. Aşa se explică de ce în cazul unor pacienţi bolnavi de cancer, care sunt trataţi cu medicamente ce inhibă aceşti receptori, poate apărea părul ondulat, în locul celui drept.

om , studiu , frumusete , genetica

Clocuşna este un sat şi comună din raionul Ocniţa. Clocuşna este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Satul Clocușna este situat la o distanță de 25 km de orașul Ocnița și la 230 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004 populaţia satului constituie 2502 oameni. Prima atestare documentară a satului Clocușna din ținutul Hotin datează din 22 august 1447.