Arată noutățile începînd cu...

eye 4480 Vizualizări

Modificările orbitei Pămîntului au influenţat clima din ultimele 215 milioane de ani

Cercetătorii ce au forat în adîncimea deşertului din Arizona au descoperit o schimbare treptată a orbitei Pămîntului ce se repetă la fiecare 405.000 de ani, ce joacă un rol important în modificările naturale ale climei.

De o lungă perioadă de timp, astrofizicienii au considerat că aceste cicluri există, însă autorii noului studiu au descoperit dovezi fizice verificabile ale fenomenului. Conform Phys, cercetătorii au dovedit că acest ciclu a fost stabil timp de sute de milioane de ani şi este activ şi în prezent. Noua cercetare are implicaţii atît în studiile climatice, cît şi în modul în care înţelegem evoluţia vieţii de pe Pămînt şi evoluţia Sistemului Solar.

Timp de zeci de ani, cercetătorii au declarat că orbita Pămîntului în jurul Soarelui fluctuează de la circulară la eliptică în intervale de 405.000 de ani. Această modificare pare să fie realizată din cauza unei influenţe gravitaţionale a planetelor Venus şi Jupiter.

Noile dovezi au fost prelevate din nuclee extrase de la o adîncime de aproape 46 de metri. Rocile extrase din Arizona s-au format în perioada Triasicului, în urmă cu 209-215 milioane de ani în urmă, pe cînd regiunea era acoperită de rîuri. În aceeaşi perioadă dinozaurii au început să evolueze. În urma cercetărilor, s-a constatat că în ultimele 215 milioane de ani, la fiecare 405.000 de ani clima s-a schimbat.

În urma analizei nucleelor, cercetătorii au detectat inversări repetate ale polarităţii cîmpului magnetic. Cercetătorii au comparat aceste rezultate cu cele ale rocilor extrase din podeaua lacurilor din New Jersey. Prin combinarea celor două seturi de date, echipa a ajuns la concluzia că rocile din ambele regiuni s-au dezvoltat în aceeaşi perioadă. Paleoantropologul Paul Olsen, coautor al studiului, a afirmat că aceste cicluri nu schimbă în mod direct clima, ci intensifică sau reduc efectele ciclurilor pe termen scurt, ce au acţiuni mult mai directe asupra planetei.

Mişcările planetare ce duc la modificări climatice sînt cunoscute ca ciclurile Milankovitch ce au dus în trecut la încălzirea sau scăderea temperaturilor de pe Pămînt. La fiecare 405.000 de ani diferenţele de anotimp provocate de ciclurile scurte devin mai intense, iar verile sînt mai fierbinţi şi iernile mai reci. Planetele Jupiter şi Venus exercită o influenţă puternică ca urmare a proximităţii faţă de Pămînt.

Pamint , clima

Localităţile Moldovei şi diasporei

Lunga Nouă

1925

Lunga Nouă este un sat din cadrul comunei Crasnîi Vinogradari din Unitățile Administrativ-Teritoriale din Stînga Nistrului, Republica Moldova. Localitatea se află la distanța de 20 km de orașul Dubăsari și la 53 km de Chișinău. Populaţia satului Lunga Noua alcătuia 117 oameni în anul 2011. Satul Lunga Noua a fost întemeiat în anul 1925.

Citeşte mai departe