|
Persoanele șomere vor beneficia de vouchere pentru formare profesională
Persoanele șomere vor beneficia de vouchere pentru formare profesională. Beneficiarul va putea singur să aleagă instituția de formare profesională din lista celor acreditate. Fiecare șomer ar putea beneficia de instruiri în valoare medie de 13.000 lei, notează Noi.md
Deputații au votat în lectură finală un proiect de lege în acest sens.
Voucherele vor fi acordate de către Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și vor putea fi folosite de persoanele șomere pentru a se înscrie la cursuri de calificare, recalificare sau formare continuă.
Potrivit proiectului de lege, voucherele vor reprezenta contravaloarea costului cursului de formare profesională, care, pentru prestatorii de servicii de instruire, va fi impozitată, iar pentru șomeri va fi neimpozabilă.
În anul 2021, la ANOFM au fost înregistrate 37 de mii de persoane cu statut de șomer, dintre care peste 66% nu aveau o calificare profesională. La cursuri de formare au participat doar 2,4% din numărul total de șomeri înregistrați.
Sursa:
- Un moldovean a decedat în SUA după ce a fost electrocutat de polițiști. Precizările MAE
- Veste bună pentru moldovenii în Spania
- Regim liberalizat de vize pentru traficul de mărfuri: cu cine a convenit acest lucru Ucraina
- Regimul liberalizat de vize cu Republica Ecuador a fost anulat
- Proiectul Moldovenii.md împlinește 13 ani
- Un angajat al ambasadei Republicii Moldova în Rusia a fost declarat persona non grata
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1811
- Populația:
- 862 locuitori
Tartaul de Salcie este un sat şi comună din raionul Cahul. Tartaul de Salcie este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 25 km de orașul Cahul și la 160 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 862 de oameni. Satul Tartaul de Salcie a fost menționat documentar în 1811.
Comentarii
(0)