04 noiembrie 2018, 15:30 Realitatea moldovenească views 13007
Lucruri de luat în calcul atunci cînd îți schimbi locul de muncă
04 noiembrie 2018, 15:30 Realitatea moldovenească views 13007

Lucruri de luat în calcul atunci cînd îți schimbi locul de muncă

Tinerii își schimbă locul de muncă o dată la 2-3 ani, iar 43% dintre ei plănuiesc să își dea demisia de la locul de muncă actual, în următorii doi ani, potrivit unui sondaj realizat de Deloitte.

Motivele sînt multe: salariile nesatisfăcătoare, lipsa de perspective la locul de muncă actual, lipsa unui sistem de promovări în funcție de performanțe, accesul mai ușor la recruiteri și companii etc. Dacă te-ai gîndit să îți schimbi slujba, este important să cîntărești bine decizia înainte și să nu te lași influențată de propriile emoții, ci să gîndești rațional. Spre exemplu, ar trebui întotdeauna să iei în calcul toți factorii, nu numai pe cei de ordin financiar. Iată cîteva sfaturi care te vor ajuta ca atunci cînd îți schimbi locul de muncă să mergi direct la țintă și să fii mulțumită de noua ta slujbă:

Asigură-te că știi ce înseamnă să muncești în compania respectivă

Multe persoane își caută un job din dorința de a scăpa, cu orice preț, de cel actual, iar adeseori nici nu se mai obosesc să se informeze temeinic cu privire la compania la care merg la interviu. Însă nu de puține ori se întîmplă ca într-o firmă care are o imagine bună pe piață lucrurile să stea cu totul diferit pentru angajați. Există platforme precum Unde Lucrăm sau Glassdoor, unde angajații sau foștii angajați pot lăsa recenzii companiilor și pot trage semnale de alarmă privind unele nereguli. De asemenea, pe asemenea platforme poți găsi și informații despre salarii și interviu, astfel încît să îți faci o idee de ansamblu asupra locul de muncăui.

Stabilește de la bun început ce sarcini de lucru vei avea

Să îți cunoști în detaliu fișa postului și să știi ce te așteaptă în materie de sarcini de serviciu este un lucru esențial. Aceste detalii ar trebui stabilite încă de la interviul cu șeful departamentului sau superiorul direct, astfel încît să nu apară probleme după ce te-ai angajat. De asemenea, asigură-te că ai purtat conversația despre ce obiective vei avea de atins și cum vei fi evaluată înainte de a spune „da". Uneori, companiile trec aceste lucruri inclusiv în contractul de muncă, deci nu semna niciun act înainte să îl citești „din scoarță-n scoarță".

Calculează cît timp liber vei avea la dispoziție

Fiecare companie are propriile sale politici interne, adeseori nescrise, despre ce așteptări are de la angajații săi atunci cînd vine vorba despre programul de lucru. De exemplu, în unele firme orele suplimentare sînt privite drept un lucru normal, în timp ce în altele există destul de multă flexibilitate pentru angajați, cît timp aceștia își respectă termenele limită și se achită corespunzător de sarcinile de lucru.

De asemenea, nu uita să iei în calcul și timpul pe care îl pierzi cu drumul spre serviciu și înapoi spre casă. Poate nu ți se pare un detaliu important, însă vei vedea că atunci cînd ești nevoită să stai în trafic ore în șir, zilnic, o să ajungi la concluzia că pierzi foarte mult timp degeaba.

Ce pachet de beneficii ți se oferă

Cînd analizezi oferta financiară a unei companii pentru un nou job, nu ar trebui să te uiți doar la salariul net, ci și la pachetul de beneficii care ți se oferă. De exemplu, o companie care le oferă angajaților săi bonuri de masă sau reduceri la săli de fitness ori le pune la dispoziție masa de prînz îi scutește pe aceștia de niște cheltuieli pe care ei oricum le-ar fi avut. Astfel, chiar dacă nu primești concret banii în mînă, beneficiile te pot ajuta să economisești sume importante.

Cum este atmosfera de la locul de muncă

Atunci cînd mergi la interviu, fii atentă la toate detaliile din jurul tău și mai ales la atmosfera din interiorul companiei. Încearcă, pe cît posibil, să îți dai seama cum se simt oamenii la locul de muncă. sînt relaxați sau printre ei domnește haosul? Par nervoși sau par să aibă o relație prietenoasă de colegialitate? Au timp să își ia pauza de masă la prînz sau mănîncă deasupra tastaturii? Aceste detalii sînt importante cînd vine vorba despre cît de rapid te vei integra în colectiv și cum te vei simți la locul de muncă. Într-o atmosferă relaxată și prietenoasă, oamenii reușesc să lege relații mai strînse, să lucreze mai bine împreună și să nu resimtă la fel de puternic stresul.

Așadar, înainte de a lua o decizie privind schimbarea locul de muncăui, ai grijă să pui în balanță toate aspectele și să nu te grăbești să pleci de la actuala slujbă doar pentru că ai cîteva nemulțumiri. Mergi la interviuri, pune întrebări, documentează-te cît poți de bine despre companiile care îți pun oferte pe masă și, la final, alege-o pe aceea unde crezi că vei avea cele mai bune șanse de a te dezvolta atît din punct de vedere profesional, cît și personal.

Sursa: avantaje.ro

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1443
Populația:
346 locuitori

Horodca este un sat din cadrul comunei Drăguşenii Noi, raionul Hînceşti. Localitatea se află la distanța de 34 km de orașul Hîncești și la 45 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 346 de oameni. Satul Horodca a fost menționat documentar în anul 1443.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.